Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Marii Konopnickiej ul. Konstytucji 3 Maja 60, 66-300 Międzyrzecz tel./fax (95) 741-24-59
| |
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 18888 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
SZKOŁA PODSTAWOWA SPECJALNA
- dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznych - zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim - zajęcia korekcyjne - pomoc logopedyczna
|   | GIMNAZJUM SPECJALNE
- dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym - zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze - pomoc pedagoga, psychologa - przygotowanie do samodzielności
ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA
- dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
SZKOŁA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
- dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną stopniu umiarkowanym i znacznym - wykwalifikowana kadra pedagogiczna
|
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy zwany dalej „Ośrodkiem” jest publiczną placówką oświatową dla dzieci i młodzieży upośledzonej umysłowo w stopni lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. W Przypadku braku Ośrodka Rewalidacyjno - Wychowawczego na terenie powiatu Ośrodek organizuje zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dzieci i młodzieży z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Cele i zadania naszego ośrodka
Szczegółowe zadania i cele pracy dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczej oraz rewalidacyjnej z dziećmi wynikają z zadań pedagogiki specjalnej, dostosowanych do rozwoju i stopnia niepełnosprawności intelektualnej poszczególnych uczniów/wychowanków.
Głównym celem i zadaniem ośrodka jest przygotowanie uczniów/wychowanków do samodzielnego udziału w życiu społecznym w integracji ze środowiskiem, poprzez:
- osiągnięcie możliwego wszechstronnego rozwoju uczniów w dostępnym im zakresie za pomocą specjalnych metod
- przygotowanie do samodzielności
- udzielanie uczniom/wychowankom specjalistycznej pomocy pedagogicznej, rewalidacyjnej, logopedycznej, resocjalizacyjnej, psychologicznej
- udzielaniem uczniom/wychowankom pomocy materialnej
- umożliwienie uczniom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej i religijnej
- zorganizowanie i zapewnienie specjalistycznej pomocy pielęgniarskiej
- umożliwienie rozwoju zainteresowań uczniów poprzez realizowanie indywidualnych programów nauczania i wychowania (dostosowanych do indywidualnych możliwości uczniów)
- sprawowanie opieki nad uczniami/wychowankami przebywającymi w ośrodku podczas zajęć obowiązkowych, nadobowiązkowych i pozaszkolnych
- sprawowanie opieki nad uczniami podczas zajęć poza terenem szkoły, w trakcie wycieczek i zajęć
Ośrodek wykonuje swoje zadania poprzez:
- I etap edukacyjny dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym oraz ze sprzężeniami
- II etap edukacyjny – oddział IV-VI szkoły podstawowej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym oraz ze sprzężeniami
- III etap edukacyjny – oddziały I-III gimnazjum dla uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym oraz ze sprzężeniami
- IV etap – oddziały zasadniczej klasy zawodowej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim
- IV etap – oddziały I-III szkoły przysposabiającej do pracy dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym
- działalność rewalidacyjną, edukacyjną i wychowawczą nauczycieli, wychowawców, pedagoga, psychologa, logopedy, pracowników służby zdrowia oraz personelu administracyjno-obsługowego, (poprzez zajęcia: dydaktyczno - wyrównawcze, korekcyjne, usuwania wad wymowy)
- bieżącą realizację poszczególnych zadań wychowawczych i edukacyjnych zawartą
w programie wychowawczym i profilaktyki
- współdziałanie z: Powiatem Międzyrzeckim, Kuratorium Oświaty, Urzędami Miast i Gmin, Powiatowymi Centrami Pomocy Rodzinie, Ośrodkami Pomocy Społecznej, Poradniami Psychologiczno-Pedagogicznymi, Sądami Rodzinnymi i Nieletnich, specjalistycznymi poradniami zdrowia
- szeroko pojętą współpracę z rodzicami (opiekunami prawnymi) uczniów/wychowanków
Do realizacji celów statutowych Ośrodek posiada:
- pomieszczenia do nauki (klasopracownie)
- świetlice
- bibliotekę z czytelnią
- gabinet logopedyczny
- gabinet pedagoga i psychologa
- gabinet rewalidacji
- gabinet EEG
- gabinet Tomatis
- pracownię technologiczną
- sale doświadczania świata
- salę gimnastyczną
- pracownię komputerową
- pomieszczenia sypialne
- stołówkę z kuchnią i zapleczem magazynowo-kuchennym
- pralnię i punkt napraw krawieckich
- boisko szkolne i teren rekreacyjny
- pomieszczenia administracyjno-gospodarcze
- gabinet higieny szkolnej
Ośrodek oferuje uczniom/wychowankom warunki pobytu zapewniające bezpieczeństwo, zaspokojenie ich potrzeb, w tym ochronę przed przemocą, uzależnieniami i innymi przejawami patologii społecznej poprzez:
- całodobową opiekę w dniach nauki szkolnej
- odpowiednie warunki do nauki i wychowania
- możliwość realizacji celów rewalidacyjnych i resocjalizacyjnych w ramach zajęć specjalistycznych
- możliwość rozwijania zainteresowań
|
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|